Vervolg camperreis 17 oktober. - Reisverslag uit Atherton, Australië van Hejo - WaarBenJij.nu Vervolg camperreis 17 oktober. - Reisverslag uit Atherton, Australië van Hejo - WaarBenJij.nu

Vervolg camperreis 17 oktober.

Blijf op de hoogte en volg Hejo

20 Oktober 2015 | Australië, Atherton

Zaterdag 17 oktober
Vanmorgen eerst om 8.00 uur Ma wakker gebeld, omdat ze vandaag jarig is. Bij ons was ze al 8 uurtjes jarig tenslotte. Sorry Ma , maar je vond het vast fijn.
Vandaag zijn we uit Airlie Beach vertrokken en zitten nu in Townsville, bijna 300 km verderop, dus Henny heeft weer goed zijn best gedaan. Snelwegen zijn hier wel wat anders als bij ons en we rijden gemiddeld 100 km per uur zodat hij ook nog wat van de natuur kan zien onderweg.
Onderweg zijn we naar Billabong Sanctuary wilflifepark geweest.
Daar de krokodillen bezocht en gezien hoe ze die voeren en voor het eerst ook kleine zoetwater schildpadden gezien. Wauw wat een feest, haha.
Nu dus op een camping , waar we het gevoel hebben of we alleen zijn, weinig andere gasten.
Maar we hebben net de eigenaar gesproken en die vertelde dat hij deze camping pas 9 weken gelden heeft overgenomen en dat hij hier nu al veel geld heeft ingestoken en nog heel veel mooie plannen heeft. Het komt volgens hem helemaal goed.
En omdat het zo rustig was konden we prima onze voeten verzorgen, want dat was wel weer nodig. Morgen gaan we weer verder naar Cardwell.

Zondag 18 oktober.
Vanmorgen op tijd vertrokken en bij de eerste stop was het de bedoeling om een mooi uitzicht te bekijken bij Paluma Range NP, maar het was een onverharde weg en daar mogen wij niet op met de camper. Dus op naar stop 2, in National Park Paluma Range, weer een stukje onverharde weg maar deze hebben we wel genomen en al snel de auto aan de kant gezet bij een erf. Dan maar wat verder lopen, we hadden de wandelschoenen toch al aan. Hier zouden we een waterval echt spectaculair naar benden zien denderen, al met al twee uur in de hitte een pittige wandeling gemaakt die absoluut mooi was, maar waar het aan lag weten we natuurlijk niet zeker maar er viel weinig te denderen. Het is overal echt heel droog. Bijna elke rivier is droog en de waterval viel dus in het niets. Wel plaatjes gezien van hoe het eigenlijk zou moeten zijn maar niet voor ons.
Daarna een koffietent en een supermarkt gezocht maar niet gevonden. Dan maar doorrijden naar de volgende stop. Een mooi uitzicht op het Hinchinbrook Channel. Deze stop was ook zeker de moeite waard. Nu zitten we in Cardwell vlak aan zee en bij de winkels en hebben al een korte strandwandeling gemaakt.
Morgen naar Cairns, helaas onze eindbestemming van de vakantie , maar hier blijven we tot zondag staan. Vanuit Cairns kun je ook veel leuke dingen doen en ook uitrusten.

Maandag 19 oktober
Soms loopt het allemaal niet volgens het boekje. Vandaag dus ook niet.
In het NP Edmund Kennedy zou een mooie wandeltocht zijn, echt weer iets voor ons voor een ochtendwandeling. Helaas meerdere km gereden op een weg waar we niet mochten komen en dan ook nog nergens de Mangrove Boardwalk kunnen vinden. Dus zonder wandeling terug naar af.
Toen naar Tully gereden, dat plaatsje staat bekend als natste plaats in heel Australië. Nou dat kan kloppen, we kwamen aan en het regende aardig, dus eerst koffie. Het symbool in deze stad is een laars van 7900 mm die je ook kunt beklimmen. In 1950 was dat de regen die er toen viel. Verder staat ook daar een suikerraffinaderij uit 1925 , maar het werkt nog. We zitten nog steeds in het gebied van de suikerriet.
We zouden nu gelijk van Cardwell naar Cairns gaan, maar Henny bedacht om langs Mission Beach te gaan, iets meer een toeristische route en hij had er iets over gelezen.
Wij daar naar een informatiecentrum, die zitten in Australië trouwens soms op de meest rare plekken voor ons gevoel, omdat ik ondertussen las dat je daar met een boot mee kon varen en dan krokodillen tegen kwam.
Maar die boot vaarde pas later op de middag enz. enz. De vriendelijke dame bedacht om dan via Atherton te gaan rijden en onderweg gewoon vele stops te maken , want die zouden we genoeg tegen komen.
Oké, dwars door meerdere NP , erg mooi en onderweg gestopt bij Paronella Park.
Dit is een park met watervallen, schildpadden, vissen, mooie paden met bomen en bamboe en het kent de historie van een Spanjaard die er ooit zijn droomkasteel bouwde. Nu is het een soort ruïne, verwoest door een vuur. Ze willen dit opknappen want het is een Australisch erfgoed. We liepen daar drie kwartier met een gids rond. Mooi om te zien.
Daarna met regen, buien en zon verder naar Atherton waar we nu zijn beland, echt totaal een andere kant op, maar het was de moeite waard.
Morgen dus echt naar Cairns maar ook niet de richtste weg , want de lieve dame van het informatiecentrum vond die ene weg te eng, daar gebeuren te veel ongelukken. Tante Annie, dat gaan we dus niet doen, haha. Dus gaan we weer omrijden> ach dan zie je nog eens iets van de wereld hé?

Dinsdag 20 oktober.
Vandaag van Atherton naar Cairns. 1e stop al snel want we kwamen door Mareeba en dat plaatsje staat bekend om goede koffie. Nou, die smaakte inderdaad niet verkeerd en het broodje erbij al helemaal niet. Daarna in 1 keer doorgereden naar Kuranda , daar een mini boottochtje gemaakt door het grootste en oudste regenwoud ter wereld , waar mega veel verschillende soorten bomen staan en alles mooi groen is. Klopt want we hadden een paar stevige buien onderweg. Daarna rond gelopen in het plaatsje en nog de markt bezocht.
Een markt met allerlei op en afstapjes, eettentjes, prullaria, sieraden , kleding enz. en je liep tussen de bomen door, het heet de Kuranda Rainforest Markets, erg grappig.
Daarna doorgereden naar Cairns ,waar we nu zitten op Cairns Holiday Park , en blijven tot zondag, tot we weer terug gaan naar Nederland. We zitten dicht bij het centrum.
Dag allemaal, groetjes ons.

• 20 Oktober 2015 - 14:01

Pele:

Mooie foto,s.
    Kunnen jullie nog lekker nagenieten thuis.

• 20 Oktober 2015 - 16:00

Mariet:

Ha Luitjes,

ook in vakanties zit het soms mee en soms tegen.
    Maar al het moois kan jullie niet meer ontnomen worden, Prachtig !!
    Geniet van de laatste dagen, en tot gauw,
    Liefs uit Nijverdal

• 20 Oktober 2015 - 17:44

Dianne :

nou dus nog maar even heerlijk genieten van de laatste dagen, mooie foto's weer. het zal toch een onvergetelijke reis zijn. we gaan jullie verhalen nog wel horen!!

• 20 Oktober 2015 - 18:15

Karin:

Hee Joze en Hennie,

ook brocante gespot?????????????????????

Nog een paar dagen geniet ervan en alvast een goede terugreis.

Knuffel Karin

• 20 Oktober 2015 - 19:12

Ria En Peter:

Hoi broer en schoonzus wij wensen jullie nog hele fijne dagen en een goede terugvlucht snert en br.bonen soep staan klaar.

Dikke knuffel zus en zwager.

• 20 Oktober 2015 - 21:51

Erik & Siska:

Hoi luitjes. Wat gaat de tijd snel zeg, nu al op jullie eindbestemming. We hopen dat julie nog veel plezier hebben de laatste paar dagen in Cairns. Leuke foto's trouwens. Groetjes

• 20 Oktober 2015 - 22:05

Eugenie:

Jeetje wat gaat die reis snel en wat hebben jullie al veel gezien en veel gemaakt. Mooie ervaring. Geniet er nog van! Groetjes van de haantjes

• 21 Oktober 2015 - 07:17

Jan A:

Wat een beleving, wat een ervaring en..
    wat vliegt de tijd.
    Geniet er van nu het nog kan!

• 21 Oktober 2015 - 17:53

Marion En Dianne:

wat een leuke verslagen schrijven jullie toch, geniet van de laatste dagen en kom veilig thuis

• 21 Oktober 2015 - 18:57

Ien & Moon:

Hoi Seetje & Scheetje.

Wat weer een mooi reisverslag jullie kunnen er wel een boek van maken.
    Nu al op de eindbestemming, wat gaat dat gauw. Nu lekker relaxen de laatste paar dagen en dan .........
    Geniet er nog van you two.
    Knuf & liefs ons.

• 22 Oktober 2015 - 22:00

Fam. Achtereekte:

dag hennie en joze.

wat gaat het snel. we hebben genoten van jullie reisverslagen.
    geniet nog van jullie laatste daagjes daar, en een veilige terug reis.
    tot gauw.
    liefs, fam achtereekte

• 24 Oktober 2015 - 22:48

Ineke:

Hoi hoi, wat was het leuk om jullie zo te volgen en wat hebben jullie veel gezien. Ik denk dat je aan de eerste keer fitness niet genoeg hebt om alles te vertellen, haha. Een hele goeie reis terug. Tot gauw