Kangaroo Island - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Hejo - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Hejo - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Blijf op de hoogte en volg Hejo

30 September 2015 | Australië, Kingscote

4e verslag Australië

Zondag 27 september.
Met een klein vliegtuigje, die niet vol zat met 23 mensen, naar Kangaroo Island gevlogen en daar stond weer een auto voor ons klaar, weer keurig geregeld door Tenzing Travel,
De lodge was nog niet klaar dus maar eerst een eind gereden en de boel bekeken in het oostelijke deel van dit eiland, Penneshaw en Dudley Peninsula. Daar gelijk dolfijnen gespot. Ze waren nog klein maar leuk om te zien. Verder veel mooi natuurschoon.

Maandag 28 september.
Vandaag de zuidkust gehad vanaf onze lodge naar Cape du Couedic, niet de rechtstreekse weg maar de kleine wegen tussendoor.
Een pelikaan, Walibi met kleine, 2 x een slang, kangaroes, zeeleeuwen, helaas een dooie possum en een dooie soort leguaan gespot. Verder de mooie rotsen Remarkable Rocks en de two brothers bezocht, de grot bij Cape du Couedic en ga zo maar door. Dus door veel natuurschoon gereden en tussendoor kleine wandelingen gemaakt. Het was weer een mooie dag.
Je ziet echt overal dat het hier nu lente is en dat er binnenkort nog veel meer mooie bloemen en bomen in bloei staan.
Nu nog een aangenaam temperatuur om er te wandelen en het is nog niet zo druk.

Dinsdag 29 sept.
Vanmorgen bij de lodge nog een paar pelikanen gespot, daarna naar Emu Bay gereden omdat het daar mooi zou zijn. Helaas viel het tegen. Waarschijnlijk weer te vroeg in het seizoen, het is hier nog wat fris. Waarschijnlijk ook echt voor vissers want er lagen aan wal veel dode opengemaakte vissen en vissenkoppen en men kon er afmeren.
Verder zou er een boerderij zijn die de moeite waard was , maar ook niets te zien.
Er waren veel accomodaties maar verder niemand of iets te zien. Zelfs geen café voor ons vertrouwde bakkie koffie.
Daarna naar het Wild Life park, soort dierentuin. Erg veel dieren gezien en nu in het echt pinguïns , al waren ze zeer klein en zaten ze achter een hek, en je kon er kangoeroes aaien enz. Natuurlijk wel even gedaan.
Daarna naar het vliegtuig, de auto ingeleverd en weer naar Adelaide gevlogen.
Slapen daar 1 nacht en vliegen morgen naar Alice springs.

• 30 September 2015 - 18:58

Dianne:

gelukkig waren de zeeleeuwen en pinguïns niet dood. maar mooie natuur zeker ook de rotspartijen vliegen niet eng in een klein vliegtuigje?

• 30 September 2015 - 19:07

Hermien:

nou dat ziet er super uit. Nog heel veel plezier samen.

• 30 September 2015 - 19:56

Pa En Ma:

woensdag ned tijd19uur 30 Het 4de met foto.s goedontvangen ook jullie mooie kaart hedenmiddag
    ontvangen de timing was perfeckt jullie foto.s geven een goed beeld van het land waar jullie nu een
    paar weken verblijven nu bij ons is deze dag verlopen als altijd. ria en peter zijn van middag geweest
    nu is de overbuurvrouw meijerink hier en moet de groeten overbrengen verder is hier alles goed wij
    wensen jullie nog een paar fijne weken toe. ps johan was met jaycy hier.
    groeten pa en ma.

• 01 Oktober 2015 - 09:42

Pele:

Hoi hoi,
    Nog steeds goed bezig zie ik, maare dat weekend extra van Hennie wordt dat niet teveel?
    Veel te vermoeiend voor jullie ha ha. Wij willen wel in jullie plaats.

Doei doeiiiiiiii

• 01 Oktober 2015 - 21:16

Rosita:

Hoihoi,

Wat een volle planning maar wat gaaf!
    Geniet er nog maar mooi van!

doeidoei

• 02 Oktober 2015 - 18:00

Mariet:

He luitjes,

Jullie zijn echt goed bezig, maar goed dat je alles opschrijft want dit past nooit in de koppies; )
    maar wel echt super, wij hebben de prachtkaart dinsdag ontvangen.
    dat is toch echt super snel.

ps. wij zijn een midweek naar zeeland geweest ( helaas geen new zeeland ) maar ook dat was Heerlijk !!!

tot gauw, Mariet

• 04 Oktober 2015 - 16:52

Guus:

Hi, dat ziet er allemaal leuk uit, ben 20 jaar geleden ook in Adelaide geweest. Heb er leuke herinneringen aan. Geniet, en laat je vooral niet haasten

• 05 Oktober 2015 - 07:56

Ineke:

Hoihoi, wat maken jullie veel mee en wat is er blijkbaar een moois te zien daar(gezien alle foto;s). Leuk om jullie verhaaltjes te lezen. Geniet nog lekker en ik blijf jullie volgen. Groeten van de bekenden van de maandagvaondclub.